A legkevésbé fejleszthető képesség, de kicsit lehet rajta csiszolni.

A fizikai képlet egyszerű: Erő = tömeg x gyorsulás (F=ma)

https://www.youtube.com/watch?v=bUiHTar7c70

A vurstliban vannak olyan gépek, hogy egy lelógó körtébe bele kell verni egy nagyot, ami nekiütközik egy mérlegnek, ami mutat egy eredményt. A nagyoknál ez olyan 800 kp körül mozog.

https://www.youtube.com/watch?v=zCs7q2gdmsE

Az ökölvívásban ez kicsit komplikáltabb; a sportolók KO arányát nézik. A KO-t alapvetően három dolog befolyásolja, a 1. technika, 2. pontosság, 3. ütem.

https://www.youtube.com/watch?v=h5GBGY4kt7I

  1. Forduljunk bele (titkos jelszó a rotáció), szinte bokából induljon az ütés és így benne van az egész testsúly. Legjobb az edzőre figyelni; ő ezt megtanítja. Nagyon fontos a megfelelő ütőtáv.
  2. A legerősebb ütésnél is veszélyesebb a pontos találat. A kiütési pontokon; pl. gyomorszájon egy egészen gyenge ütés is végzetes.
  3. Ha az ellenfél elmozog, távolodik, kigurulja az ütést, akkor a legerősebb ütés sem ér sokat.

Lehet azért kimondottan erőfejlesztő gyakorlatokat csinálni. A súlyzós gyakorlatok addig lehetnek jók, amíg az izomtömeg nem megy a gyorsaság és dinamizmus rovására. Onnantól a súlyzós gyakorlatok kimondottan károsak az ütőerőre! https://www.youtube.com/watch?v=EewQUAFlESY A súlyzót tehát nagyon robbanékonyan, dinamikusan kell mozgatni. Tudjuk, hogy az inas bokszolók hamar ki szokták ütni az izompacsirtákat. Jó erősítőgyakorlat a fekvőtámasz is, de gyorsan dinamikusan! Lehet tapsolni, kicsit felugrani kézzel vagy kézzel és lábbal is. Zsákolás, medicinlabda dobás, mintha ütnénk, egy-egy kézzel, vagy két kézzel, párnak vagy falnak. Pontosan kivitelezett ütések gumikötéllel hátrakötött kézzel. https://www.youtube.com/watch?v=20ciG-4bXv4&t=37s  Ütések kis súlyzóval a kézben.

Minden erősítő gyakorlatot nagyon dinamikusan, robbanásszerűen kell csinálni, az ütések pontos kivitelezésére nagyon kell ügyelni!!!

Ha mindezt szorgalmasan és tökéletesen kivitelezve gyakoroljuk éveken át, akkor akár 2-3%-kal is nőhet az ütőerőnk.

Már csak egy kérdés marad. Miért van az, hogy egy szép izomzatú sportoló tökéletesen kivitelezve, jó ütemben megüt egy másikat, aki csak mosolyog, aztán egy laza mozdulattal, könyökből vagy csuklóból (!) meglegyinti az előzőt, és az máris fekszik?